З 25 березня запроваджені новації щодо акцизного податку на тютюнові вироби, рідини, що використовуються в електронних сигаретах

З 25 березня 2025 року набув чинності Закон України від 04.12.2024 № 4115-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо перегляду ставок акцизного податку на тютюнові вироби» (далі – Закон № 4115). Він опублікований у газеті «Голос України» від 25.03.2025 № 58.

Законом внесено зміни до:

– Податкового кодексу України;

– Закону України від 18.06.2024 № 3817-IX «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закону № 3817). 

Основні зміни до Податкового кодексу України

  1. Регулювання роздрібної ціни підакцизних товарів:

при встановленні  максимальної роздрібної ціни на тютюнові вироби;

при роздрібному продажу – роздрібна ціна не може бути меншою за мінімальне акцизне податкове зобов’язання або ставки акцизного податку помножене на 1,45.

  1. Введення нового терміну «пиво безалкогольне»:

визначається як пінистий напій з вмістом спирту 0,5 % об. або менше;

відноситься до товарної позиції 2202 згідно з УКТ ЗЕД.

  1. Особливості застосування валютних курсів:

– для тютюнових виробів використовується офіційний курс Національного банку України на 0 годин першого дня календарного півріччя, що передує півріччю, в якому здійснюється:

придбання марок акцизного податку (до 1 січня 2026 року);

формування унікального ідентифікатора (з 1 січня 2026 року);

реалізація тютюнових виробів вироблених на митній території  України, або подання митної декларації;

нарахування зобов’язань з акцизного податку з тютюнової сировини та тютюнових відходів.

  1. Зменшення розміру сукупних втрат та відходів:

зниження з 10 % до 5 % для виробництва ферментованої тютюнової сировини.

  1. Ставки акцизного податку на тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну:

встановлюються в одиницях виміру євро.

  1. Щорічне підвищення ставок акцизного податку:

починаючи з дня набрання чинності Законом № 4115 до 31.12.2027, ставки акцизного податку поступово підвищуватимуться.

  1. Перерахунок ставок акцизного податку:

при визначенні сум податку, що сплачуються до бюджету виробниками та імпортерами.

  1. Послаблення антифорстолінгових обмежень:

тимчасово, на період дії воєнного стану, збільшено середньомісячний обсяг продажу марок акцизного податку до 120 % (раніше було 115 %) до підвищення ставок акцизного податку.

Основні зміни до Закону № 3817

  1. Розширення переліку обладнання:

додано машини для виробництва фільтрів для сигарет, сигаретних гільз.

  1. Запровадження нових штрафів:

оптова торгівля алкоголем за цінами, нижчими за встановлені мінімальні;

відсутність відеоспостереження на підприємствах з виробництва тютюнових виробів;

роздрібна торгівля підакцизними товарами за цінами, нижчими за встановлені.

Як виправити помилку в декларації: покрокова інструкція

Декларування доходів і майна – відповідальний процес, який потребує уважності та точності. Однак навіть досвідчені декларанти можуть припуститися помилки: неправильно зазначити суму чи допустити технічну неточність тощо.

В Єдиному державному реєстрі декларацій (Реєстр декларацій) передбачена можливість виправлення таких помилок. Головне – зробити це правильно та вчасно, щоб уникнути можливих негативних наслідків.

Нижче — алгоритм користувача Реєстру декларацій у разі виявлення помилки в декларації, а також інша інформація, яка може стати в пригоді.

Як внести зміни в подану декларацію:

  1. увійдіть у свій персональний кабінет;
    2. знайдіть подану декларацію – біля неї є кнопка «Подати виправлену декларацію», яка буде активною 30 днів з моменту подання документа;
    3. натисніть кнопку – система створить чернетку виправленої декларації;
    4. відредагуйте дані;
    5. збережіть зміни, після чого чернетка виправленої декларації буде збережена;
    6. подайте чернетку виправленої декларації.

Важливо! Виправлену декларацію можна подати лише один раз протягом 30 днів після подання основної декларації. Докладніше — тут.

Що робити, якщо сплив термін у 30 днів для подання виправленої декларації або спроба виправлення використана?

Не треба нервувати з цього приводу — ви все ще можете повідомити про помилку. Для цього потрібно:

  1. увійти у персональний електронний кабінет Реєстру декларацій;
    2. перейти у вкладку «Мої повідомлення» – вона знаходиться поруч із «Мої документи» та «Мій профіль»;
    3. створити нове повідомлення та відправити його – у довільній формі опишіть, які саме помилки виявили та чому ви їх припустилися.

Зверніть увагу! Відповідь на це повідомлення не передбачена, але інформацію, вказану вами в повідомленні, можуть врахувати під час повної перевірки декларації.

Детальніше — за посиланням.

Чи можливо змінити тип декларації?

Зміна типу декларації не передбачена, але якщо ви:

  • помилково подали декларацію «Кандидата на посаду» – просто подайте нову декларацію правильного типу;
    ● помилково обрали інший тип декларації замість «При звільненні» – потрібно повідомити НАЗК через вкладку «Мої повідомлення» у персональному кабінеті та подати декларацію «При звільненні» за відповідний період;
    ● помилково обрали тип декларації «Я продовжую виконувати функції держави….» чи «Я припинив(-ла) виконувати функції держави…» замість «Щорічна»  – у вас є 30 днів на виправлення такої позначки.
    ● подали декларацію неправильного типу за минулий період – повідомте про це НАЗК через вкладку «Мої повідомлення» в особистому кабінеті Реєстру декларацій.

Зверніть увагу! Відповідь на повідомлення не надходить, але цю інформацію можуть врахувати під час перевірки декларації.

Докладніше — за посиланням.

Чи можливо видалити декларацію з Реєстру декларацій?

Видалення декларацій можливе лише через п’ять років після припинення виконання функцій держави або місцевого самоврядування чи іншої діяльності, що передбачає подання декларацій. При цьому чинне законодавство передбачає видалення усіх декларацій, окрім останньої поданої — вона має зберігатись в Реєстрі декларацій безстроково.

Для видалення декларацій з публічної частини Реєстру декларацій після спливу п’ятирічного терміну з дня припинення виконання таких функцій вам необхідно надіслати запит до Національного агентства на електронну пошту info@nazk.gov.ua або на адресу: бульвар Миколи Міхновського, 28, м. Київ, 01103.

При цьому в заяві необхідно вказати ваші прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), місце проживання  або перебування, реквізити паспорта чи іншого документа, що посвідчує особу. Також треба надіслати:

  • перелік документів, які ви подали до Реєстру декларацій та які бажаєте видалити з його публічної частини,
    ● копії документів про те, що ви  упродовж останніх п’яти років не виконуєте функцій держави або місцевого самоврядування або іншої діяльності, що передбачає декларування (наприклад, копія трудової книжки).

Детальніше — тут.

За матеріалами НАЗК.

Декларування доходів і майна – відповідальний процес, який потребує уважності та точності. Однак навіть досвідчені декларанти можуть припуститися помилки: неправильно зазначити суму чи допустити технічну неточність тощо.

В Єдиному державному реєстрі декларацій (Реєстр декларацій) передбачена можливість виправлення таких помилок. Головне – зробити це правильно та вчасно, щоб уникнути можливих негативних наслідків.

Нижче — алгоритм користувача Реєстру декларацій у разі виявлення помилки в декларації, а також інша інформація, яка може стати в пригоді.

Як внести зміни в подану декларацію:

  1. увійдіть у свій персональний кабінет;
    2. знайдіть подану декларацію – біля неї є кнопка «Подати виправлену декларацію», яка буде активною 30 днів з моменту подання документа;
    3. натисніть кнопку – система створить чернетку виправленої декларації;
    4. відредагуйте дані;
    5. збережіть зміни, після чого чернетка виправленої декларації буде збережена;
    6. подайте чернетку виправленої декларації.

Важливо! Виправлену декларацію можна подати лише один раз протягом 30 днів після подання основної декларації. Докладніше — тут.

Що робити, якщо сплив термін у 30 днів для подання виправленої декларації або спроба виправлення використана?

Не треба нервувати з цього приводу — ви все ще можете повідомити про помилку. Для цього потрібно:

  1. увійти у персональний електронний кабінет Реєстру декларацій;
    2. перейти у вкладку «Мої повідомлення» – вона знаходиться поруч із «Мої документи» та «Мій профіль»;
    3. створити нове повідомлення та відправити його – у довільній формі опишіть, які саме помилки виявили та чому ви їх припустилися.

Зверніть увагу! Відповідь на це повідомлення не передбачена, але інформацію, вказану вами в повідомленні, можуть врахувати під час повної перевірки декларації.

Детальніше — за посиланням.

Чи можливо змінити тип декларації?

Зміна типу декларації не передбачена, але якщо ви:

  • помилково подали декларацію «Кандидата на посаду» – просто подайте нову декларацію правильного типу;
    ● помилково обрали інший тип декларації замість «При звільненні» – потрібно повідомити НАЗК через вкладку «Мої повідомлення» у персональному кабінеті та подати декларацію «При звільненні» за відповідний період;
    ● помилково обрали тип декларації «Я продовжую виконувати функції держави….» чи «Я припинив(-ла) виконувати функції держави…» замість «Щорічна»  – у вас є 30 днів на виправлення такої позначки.
    ● подали декларацію неправильного типу за минулий період – повідомте про це НАЗК через вкладку «Мої повідомлення» в особистому кабінеті Реєстру декларацій.

Зверніть увагу! Відповідь на повідомлення не надходить, але цю інформацію можуть врахувати під час перевірки декларації.

Докладніше — за посиланням.

Чи можливо видалити декларацію з Реєстру декларацій?

Видалення декларацій можливе лише через п’ять років після припинення виконання функцій держави або місцевого самоврядування чи іншої діяльності, що передбачає подання декларацій. При цьому чинне законодавство передбачає видалення усіх декларацій, окрім останньої поданої — вона має зберігатись в Реєстрі декларацій безстроково.

Для видалення декларацій з публічної частини Реєстру декларацій після спливу п’ятирічного терміну з дня припинення виконання таких функцій вам необхідно надіслати запит до Національного агентства на електронну пошту info@nazk.gov.ua або на адресу: бульвар Миколи Міхновського, 28, м. Київ, 01103.

При цьому в заяві необхідно вказати ваші прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), місце проживання  або перебування, реквізити паспорта чи іншого документа, що посвідчує особу. Також треба надіслати:

  • перелік документів, які ви подали до Реєстру декларацій та які бажаєте видалити з його публічної частини,
    ● копії документів про те, що ви  упродовж останніх п’яти років не виконуєте функцій держави або місцевого самоврядування або іншої діяльності, що передбачає декларування (наприклад, копія трудової книжки).

Детальніше — тут.

Руслан Кравченко: ДПС викрила масштабну схему ухилення від сплати ПДВ на 286 млн грн у двох відомих мережах електроніки

ДПС викрила схему «дроблення бізнесу» у двох відомих мережах електроніки, що призвела до ухилення від сплати ПДВ на понад 286 млн грн. Матеріали про всі порушення вже передані до Бюро економічної безпеки України. Про це на своїй сторінці у Facebook повідомив Голова Державної податкової служби України Руслан Кравченко.

«Ці дві торгові мережі з продажу техніки бренду «APPLE» мають понад 160 магазинів по країні. Під час перевірок співробітники податкової служби виявили в них масові факти продажів без застосування РРО/ПРРО, а також відсутність обліку товарів та документів про походження техніки», – зазначив він.

Лише за вихідні в рамках майже 150 контрольних закупівель, зокрема і в цих мережах, податківці виявили 22 випадки видачі нефіскальних розрахункових документів – по суті підробних папірців, які лише імітують чеки.

Хронометраж виторгів показав, що постійна присутність податківців стимулювала ріст виторгів у магазинах в рази.

За результатами понад 400 таких перевірок платники податків оштрафовані на суму більш ніж 85 млн гривень.

Руслан Кравченко підкреслив, що ДПС передала правоохоронцям також факти штучного поділу продажів цими мережами: юрособи залучали до 300 пов’язаних ФОПів на спрощеній системі. Вже ідентифіковано 170 підприємців, залучених до цих маніпуляцій. Їхній загальний обсяг доходів – 1,72 млрд грн.

Завдяки перевіркам ДПС наразі ці мережі припинили діяльність через платників єдиного податку та працюють у формі товариств з обмеженою відповідальністю, що перебувають на загальній системі оподаткування та є платниками ПДВ. Їхні виторги зросли у понад 10 разів.

«Початок покладено – на черзі інші податкові «ухилянти». Продовжуємо викривати тіньові схеми ухилення від сплати податків на ринку електроніки та побутової техніки. Податківці наразі здійснюють активний контроль сфери. Впевнений у оперативній реакції правоохоронців.  Також розраховуємо на підтримку самих споживачів – звертайте увагу на оригінальність упаковки, надання гарантії і чеків. Про всі факти продажу електроніки та побутової техніки без фіскальний касових чеків прошу інформувати ДПС», – наголосив Руслан Кравченко.

Витяг з реєстру платників ПДВ можна замовити в електронній формі

Державна податкова служба України оновила форму запиту про отримання витягу з реєстру платників ПДВ (ідентифікатор форми J/F1301705). Про це розповідає в.о начальника ГУ ДПС у Черкаській області Тетяна Харьковська.

Відтепер у запиті можна зазначити новий спосіб отримання витягу – в електронній формі.

Понад 195 млн гривень ПДВ: результати відшкодування податку на Черкащині за січень-лютий 2025 року

Протягом січня-лютого 2025 року платниками Черкаської області заявлено до  відшкодування ПДВ  на  розрахункові  рахунки 210,969  млн  грн, що на 14,5 млн грн більше, порівняно з показником за відповідний період 2024 року. Про це повідомляє в.о. начальника ГУ ДПС у Черкаській області Тетяна Харьковська.

Податкова запустила онлайн-запис до електронної черги в Центрах обслуговування платників

Відтепер до електронної черги для відвідування Центрів обслуговування платників можна записатись онлайн на Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі за посиланням: zir.tax.gov.ua/main/queue.

Також попередній запис на отримання послуг у ЦОП доступний через Контакт-центр ДПС за телефоном 0800 501 007.

Понад 470 млн гривень військового збору надійшло до держбюджету від платників Черкащини з початку року

Черкаські платники податків активно долучилися до підтримки української армії, сплативши з початку року 470,5 млн грн військового збору. Це на 336 млн грн більше, ніж за аналогічний період 2024 року, що відображає позитивну динаміку та посилення ролі бізнесу у забезпеченні національної безпеки. Про це повідомила в.о. начальника ГУ ДПС у Черкаській області Тетяна Харьковська.

Задекларований дохід перевищує 1,3 млрд грн: на Черкащині підсумували результати поданих за два місяці декларацій про майновий стан і доходи

Упродовж двох місяців нинішнього року до Головного управління ДПС у Черкаській області громадяни подали близько 3 тисяч декларацій про майновий стан і доходи за 2024 рік. «Загальна сума задекларованого доходу перевищує 1,3 млрд грн, – каже в.о. начальника ГУ ДПС у Черкаській області Тетяна Харьковська. – Відповідно громадяни визначили до сплати в бюджет податок на доходи фізичних осіб у сумі 13,8 млн грн та 2,3 млн грн військового збору».

Витяг з реєстру платників ПДВ можна замовити в електронній формі

Державна податкова служба України оновила форму запиту про отримання витягу з реєстру платників ПДВ (ідентифікатор форми J/F1301705).  Відтепер у запиті можна зазначити новий спосіб отримання витягу – в електронній формі.

Витяг в електронній формі надсилається в електронний кабінет або на адресу електронної пошти платника ПДВ. Для цього у запиті платник ПДВ має обрати відповідний спосіб отримання витягу –  в електронній формі.

Професійне навчання та перенавчання: ключ до нових можливостей!

Навчання – це шлях до нових перспектив! Якщо ви шукаєте можливість опанувати нову професію чи вдосконалити свої навички, звертайтеся до  Золотоніської міськрайонної філії Черкаського обласного центру зайнятості!

НСД: ключові результати виконання Національної стратегії доходів у 2024 році

Державна податкова служба України у рамках виконання Національної стратегії доходів до 2030 року впроваджує заходи з підвищення ефективності та прозорості податкового адміністрування, рівня дотримання податкового законодавства платниками податків, відповідності європейським стандартам.

Із початку року платники Черкащини сплатили понад 2,6 млрд грн ПДФО

За 2 місяці 2025 року платники податків Черкаської області перерахували до зведеного бюджету 2,659 млрд грн податку на доходи фізичних осіб.

Про це повідомляє управління оподаткування фізичних осіб Головного управління ДПС у Черкаській області

200 мільйонерів задекларували свої доходи на Черкащині

Станом на 1 березня 2025 року 200 громадян області задекларували отримані за попередній рік доходи у розмірі понад мільйон гривень.

Загальна сума доходів, отриманих такими громадянами, складає близько 900 млн гривень. Мільйонерами задекларовано до сплати 6,4 млн грн ПДФО та 1,1 млн грн військового збору.

еАкциз: цифрове рішення для боротьби з тіньовим ринком алкоголю й тютюну

Як повідомляють в ДПС України, до тестування можуть долучитися суб’єкти господарювання – економічні оператори ринку алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах».

З 1 березня призначення компенсації за тимчасове безоплатне розміщення ВПО здійснюють органи Пенсійного фонду України

Постановою Кабінету Міністрів України від 31 грудня 2024 року № 1544
“Деякі питання надання державної підтримки внутрішньо переміщеним особам” викладено в новій редакції Порядок компенсації витрат за тимчасове розміщення (перебування) внутрішньо переміщених осіб.

Комплаєнс-підтримка. Про партнерство бізнесу й держави

Запроваджений Державною податковою службою проєкт «Територія високого рівня податкової довіри» передбачає нові підходи в обслуговуванні платників, що ґрунтуються на взаємній відкритості та довірі між платниками й державою, говорить в.о. начальника ГУ ДПС у Черкаській області Тетяна Харьковська. Для реалізації ініціативи платникам надається низка переваг. Щоб ними скористатися, платник має відповідати чітко визначеним критеріям.

ДПС у Черкаській області запрошує до діалогу: комунікаційна платформа для платників податків

Тетяна Харьковська, в.о. начальника ГУ ДПС у Черкаській області, наголошує, що комунікаційна податкова платформа є надзвичайно зручним та ефективним інструментом для налагодження відкритого діалогу між податковою службою та платниками податків. Цей підхід надає кожному можливість отримати вичерпні та кваліфіковані відповіді на будь-які запитання, що стосуються оподаткування, а також взяти участь в обговоренні актуальних податкових питань, які впливають на бізнес та суспільство.

ДПС: ключові результати виконання Національної стратегії доходів у 2024 році

Державна податкова служба України у рамках виконання Національної стратегії доходів до 2030 року впроваджує заходи з підвищення ефективності та прозорості податкового адміністрування, рівня дотримання податкового законодавства платниками податків, відповідності європейським стандартам.

Завдяки зміні підходів ДПС з початку року вже майже 10 тис. суб’єктів господарювання виключені з переліку ризикових

Завдяки зміні підходів ДПС з початку року майже 10 тис. суб’єктів господарювання виключені з переліку ризикових. Крім того, у лютому на 64 % зросла кількість врахованих таблиць даних, а кількість зупинених накладних зменшилася до 0,39 %. Про це під час зустрічі з представниками 28 бізнес-асоціацій розповів Голова Державної податкової служби України Руслан Кравченко.

Увага! На Черкащині шахраї видають себе за податківців

За повідомленнями, що надходять від підприємців, зловмисники видають себе за посадових осіб ГУ ДПС або їхніх довірених осіб. Вони надсилають листи від імені керівництва податкової служби, телефонують, вимагаючи гроші під різними приводами:

comments powered by HyperComments