Позовна робота податкової служби Черкащини: результати 11 місяців

Головне управління ДПС у Черкаській області інформує, що протягом січня-листопада поточного року на розгляді в судах різних інстанцій, з урахуванням справ, що перейшли з попередніх років, знаходилось 1 214 справ, за позовами до органів ДПС Черкаської області на суму 2 720 млн гривень.

За одинадцять місяців 2025 року розглянуто 607 справ вказаної категорії на суму 1 232 млн грн. та вирішено: на користь органів ДПС – 283 справи на суму 780 млн грн, на користь платників – 324 справи на суму 452 млн гривень

Понад 17 мільйонів гривень туристичного збору надійшло до бюджетів громад Черкащини з початку року

Місцеві бюджети Черкаської області відчутно збільшили надходження від туристичного збору. Так, за 11 місяців 2025 року до скарбниць громад надійшло понад 17 мільйонів гривень.

Це свідчить про стрімке зростання туристичної активності в регіоні: у порівнянні  з  аналогічним періодом 2024 року, сума збільшилася майже на 10 мільйонів гривень.

Розподіл надходжень між платниками виглядає наступним чином:

– більшу частину – 12,9 мільйонів гривень перерахували юридичні особи;

– решту – 4,3 мільйона гривень сплатили фізичні особи.

Нагадаємо! Туристичний збір сплачують податковим агентам громадяни України, іноземці та особи без громадянства авансовим внеском перед тимчасовим розміщенням у місцях проживання.

У свою чергу податкові агенти, а це – суб’єкти господарювання, які надають послуги з тимчасового розміщення у місцях проживання (ночівлі): готелях, хостелах, будинках відпочинку тощо, – перераховують його до місцевого бюджету.

Перелік податкових агентів, які справляють туристичний збір, розміщується на сайтах місцевих рад.

Ставку збору встановлюють місцеві ради самостійно за кожну добу проживання:

– до 0,5 % мінімальної зарплати – для громадян України;

– до 5 % – для іноземців.

Зведена інформація про розмір та дату встановлення на відповідних територіях ставок місцевих податків і зборів, а також про встановлені податкові пільги, які діють у 2025 році у Черкаській області, доступна на сайті ДПС за лінком: https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatki-ta-zbori/stavki-mistsevih-podatkiv-ta-zboriv/cherkaska-oblast/zvedena-informatsiya-2025/ 

Анулювання реєстрації платника ПДВ: ключові правила та порядок

Анулювання реєстрації платника ПДВ відбувається у випадках, коли підприємство або ФОП більше не відповідають вимогам для перебування в реєстрі платників ПДВ, припиняють діяльність або переходять на спрощену систему  оподаткування. Про це розповідає очільниця ГУ ДПС у Черкаській області – Тетяна Харьковська.

Вона зазначає, що Порядок анулювання визначений статтею 184 Податкового кодексу України та Положенням про реєстрацію платників ПДВ, затвердженим наказом Міністерства фінансів України № 1130.

Коли реєстрацію можуть анулювати

Реєстрація платника ПДВ підлягає анулюванню, якщо:

– Загальна вартість оподатковуваних товарів/послуг за останні 12 місяців менша за 1 млн грн і платник подає заяву про анулювання.

– Підприємство або ФОП припиняє діяльність та затверджує ліквідаційний чи розподільчий баланс.

– Платник переходить на спрощену систему оподаткування, що не передбачає сплату ПДВ.

– Протягом 12 місяців не подаються декларації з ПДВ та/або подаються декларації без операцій.

– Є рішення суду про недійсність установчих документів, ліквідацію чи позбавлення статусу суб’єкта господарювання.

– Платник – фізична особа померла, визнана недієздатною чи безвісно відсутньою.

– Припинилася дія договору, на підставі якого особу було зареєстровано платником ПДВ.

У випадках припинення діяльності або переходу на єдиний податок без ПДВ анулювання проводиться автоматично.

Як подати заяву

Для анулювання реєстрації платник подає заяву за формою № 3-ПДВ до контролюючого органу за місцем обліку. Документ можна подати і в електронному вигляді.

Результат розгляду заяви

Протягом 10 календарних днів після отримання заяви контролюючий орган:

– анулює реєстрацію за наявності визначених підстав;

– пропонує подати нову заяву, якщо у документі є помилки чи відсутні дані;

– відмовляє, якщо немає законних підстав або платник зобов’язаний бути зареєстрованим.

Якщо заява не подається

За наявності підстав для анулювання, контролюючий орган складає документ за формою № 6-РПДВ, один примірник якого надсилається платнику, та анулює реєстрацію платника ПДВ. Інформація про анулювання з’являється в електронному кабінеті.

Яка дата анулювання

Анулювання реєстрації відбувається з дати:

– подання заяви або прийняття рішення контролюючого органу;

– зазначеної у судовому рішенні;

– припинення дії договору чи ліквідації;

– державної реєстрації припинення юрособи чи ФОП;

– переходу на єдиний податок без ПДВ.

Що змінюється після анулювання

Особа, реєстрацію якої анульовано:

– позбавляється права на віднесення сум ПДВ до податкового кредиту,

– не може складати податкові накладні.

Детальніше ­про анулювання реєстрації платників ПДВ – на сайті ДПС за покликанням: https://tax.gov.ua/baneryi/onlayn-navchannya/reestratsiya-ta-oblik-yuridichnih-osib-ta-samozaynyatih-fizichnih-osib/reestratsiya-platnikiv-pdv/957285.html

Черкаські податківці ліквідували нелегальну АЗС: суб’єкт господарювання отримав штраф на понад 2 млн грн

Головне управління ДПС у Черкаській області продовжує системну та безкомпромісну роботу щодо протидії незаконному обігу підакцизних товарів. Завдяки оперативним та ефективним діям фахівців управління контролю за підакцизними товарами припинила свою діяльність нелегальна АЗС, що працювала на території області.

У ході проведеної роботи податківці встановили, що суб’єкт господарювання провадив діяльність без відповідної ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, що є грубим порушенням вимог чинного податкового законодавства.

За результатами контрольно-перевірочних заходів до суб’єкта господарювання застосували штрафні санкції у сумі 2 млн 59 тисяч гривень.

Головне управління ДПС у Черкаській області закликає платників податків, які здійснюють діяльність на ринку підакцизних товарів, свідомо дотримуватися всіх вимог законодавства.

Наголошуємо, що ДПС здійснює податковий контроль з урахуванням рішення РНБО про запровадження правових і організаційних заходів щодо мораторію на безпідставні перевірки та втручання державних органів в діяльність бізнесу, виключно на підставі ризик-орієнтованого підходу і за наявності високих ступенів ризику.

Громади Черкащини отримали майже 330 мільйонів гривень податку на нерухомість

За результатами 11 місяців 2025 року місцеві бюджети Черкащини отримали 328 млн грн  податку  на  нерухомість. Про це повідомляє начальник Головного управління ДПС у Черкаській області Тетяна Харьковська.

Показник надходжень за звітний період 2025 року перевищує аналогічний показник 2024 року на 49 млн грн, демонструючи динаміку зростання на 17,6 %.

Структура надходжень:

– юридичні особи забезпечили основну частину надходжень, сплативши 220,5 млн грн;

 фізичні особи відповідально виконали свої зобов’язання, перерахувавши до місцевих бюджетів 107,6 млн грн.

Завдяки збільшенню податкових надходжень громади Черкащини зможуть активніше фінансувати ключові соціальні проєкти, модернізувати інфраструктурні об’єкти та реалізовувати інші пріоритетні для мешканців ініціативи.

З 1 січня 2026 року запроваджується нова податкова декларація з орендної плати за сільськогосподарські землі державної власності

Начальник Головного управління ДПС у Черкаській області, Тетяна Харьковська, нагадує, що з 1 січня 2026 року запроваджується нова форма податкової декларації з орендної плати для земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності.

Її застосовуватимуть суб’єкти господарювання, що користуються ділянками, переданими в оренду згідно зі статтею 120¹ Земельного кодексу України.

Вказана стаття передбачає, що земельна ділянка державної власності, що належала на праві постійного користування державному підприємству, переходить до акціонерного товариства, товариства з обмеженою відповідальністю, 100 відсотків акцій (часток) у статутному капіталі якого належать державі, яке утворилося шляхом перетворення такого державного підприємства і є його правонаступником.

Передача землі відбувається на умовах оренди строком до 50 років, а мінімальний розмір орендної плати становить не менше 12 % нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Якщо така оцінка ще не проведена – не менше 12 % нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або області.

Орендна плата за такі землі сплачуватиметься за окремим кодом Класифікації доходів бюджету ­– 18011200. Більшість надходжень (90 %) спрямовуватиметься до загального фонду державного бюджету.

З новою формою податкової декларації можна ознайомитись тут.

Довідково:

– Форма Податкової декларації з орендної плати за земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, передані в оренду відповідно до статті 1201 глави 19 розділу ІV Земельного кодексу України затверджена наказом Міністерства фінансів України від 14 березня 2025 року № 154, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 26 березня 2025 року за № 473/43879, зі змінами. внесеними наказом Міністерства фінансів України від 1 квітня 2025 року № 177, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 2 квітня 2025 року за № 504/43910.

– Закон України від 08 травня 2024 року № 3683-IX «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України та деяких інших законів України у зв’язку з прийняттям Закону України «Про особливості припинення державних підприємств за рішенням Фонду державного майна України».

– Наказ Міністерства фінансів України від 14 січня 2011 року № 11 «Про бюджетну класифікацію».

– Наказ Міністерства фінансів України від 10 липня 2024 року № 335 «Про внесення змін до Класифікації доходів бюджету».

Комунікація без перешкод: ДПС пропонує платникам широкий вибір зручних способів отримання послуг

ДПС має багато каналів зв’язку, щоб кожен міг отримати консультацію або послугу – особисто, телефоном чи онлайн.

 

Центри обслуговування платників (ЦОП)

Потрібно прийти особисто?

На території Черкащини адміністративні та сервісні послуги надаються у 13 Центрах обслуговування платників. Із повним переліком центрів можна ознайомитись за покликанням: https://ck.tax.gov.ua/okremi-storinki/tsentri-obslugovuvannya-platnikiv-poda.

Не маєте часу стояти в черзі? Можете записатися до Електронної черги та відвідати податкову в обраний вами час. Запис доступний онлайн за покликанням: https://zir.tax.gov.ua/main/queue або за телефонами Контакт-центру ДПС.

 

Офіси податкових консультантів

У вересні Офіси податкових консультантів почали працювати у 20 регіонах України.

Тут бізнес, ФОП чи громадяни особисто можуть отримати фахову пораду, допомогу у податкових питаннях.

Офіс податкових консультантів у Черкасах надає консультації з таких питань:

  • оподаткування фізичних та юридичних осіб;
  • оподаткування ФОП;
  • використання електронних сервісів та звітність;
  • податковий аудит, перевірки та законодавство щодо РРО/ПРРО;
  • зупинення реєстрації податкових накладних;
  • контроль за обігом підакцизних товарів;
  • питання погашення податкового боргу;
  • надання кваліфікованих електронних довірчих послуг;
  • податкові спори;
  • трансфертне ціноутворення.

Офіс податкових консультантів знаходиться за адресою: м. Черкаси, вул. Хрещатик, 235, 1 поверх (адмінбудівля ГУ ДПС у Черкаській області).

Контактний телефон: (0472) 33-92-07.

 

Контакт-центр ДПС – гаряча лінія для всіх платників

Для швидких довідок та консультацій працює Контакт – центр ДПС:

Тут ви можете:

– отримати інформацію щодо застосування податкового законодавства;

– дізнатися, як користуватися електронними сервісами ДПС;

– записатися до Електронної черги для відвідування ЦОП;

– подати звернення або пропозиції.

Телефони:

0 500 501 007 (Vodafone)

0 770 501 007 (Київстар)

0 730 501 007 (Lifecell)

(вартість дзвінка згідно з тарифним планом абонента)

0 800 501 007 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів, з мобільних телефонів – за тарифами операторів мобільного зв’язку).

Дзвінки приймаються щодня:

з 08:00 до 19:00, у п’ятницю – до 18:00 (крім суботи та неділі).

Якщо ви за межами України – можна звернутися зі стаціонарного або мобільного телефону за номерами:

+380 44 454 16 13, 

+380 50 050 10 07, 

+380 73 050 10 07, 

 +380 77 050 10 07.

Питання можна ставити не лише телефоном, але й через чат у Viber.

Контакт – центр: https://tax.gov.ua/others/kontakt-tsentr/

 

Комунікаційна податкова платформа

Це зручний механізм взаємодії між ДПС та  бізнес-асоціаціями, громадськими організаціями, які представляють інтереси бізнесу.

Переваги комунікаційної платформи:

– можливість отримання професійних консультацій з питань оподаткування;

– розгляд індивідуальних ситуацій у контексті податкового законодавства;

Хочете скористатися ресурсом? Надішліть лист  на електронну скриньку платформи Головного управління ДПС у Черкаській області ck.ikc@tax.gov.ua

 

«Гарячі лінії»

Оперативні консультації, роз’яснення законодавства, допомога в користуванні електронними сервісами та вирішення типових питань без необхідності особистого візиту.

У Головному управлінні ДПС у Черкаській області діють «гарячі лінії» за різними напрямами. Контакти доступні тут.

 

Онлайн-ресурси

Електронний кабінет

Онлайн-сервіс, який надає понад 130 електронних послуг.  Сервіси Електронного кабінету доступні  24/7/365.  Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua/

 

Чат-бот «TAX control»

Це інструмент для виявлення порушень у сфері торгівлі, послуг чи громадського харчування.

Можна повідомити про:

– невидачу фіскального чека,

– торгівлю без ліцензії чи з порушенням реалізації підакцизної продукції,

– відмову прийняти картку,

– роботу без державної реєстрації,

– неоформлених працівників.

Віджет «ТAX Control» розміщено на вебпорталі ДПС у правому верхньому куті – https://control.tax.gov.ua/.

 

Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (ЗІР)

Зручний онлайн-ресурс, де розміщено готові відповіді на популярні запитання платників. Скористатися ним можна у будь-який час.

Ресурс доступний за посиланням – https://zir.tax.gov.ua/

 

Канали комунікації з ДПС – це:

– зручно та швидко: не обов’язково йти до податкової – багато питань вирішуються телефоном або онлайн;

– економія часу: онлайн-черга, Е-кабінет, гаряча лінія – мінімізують паперову тяганину;

– різні опції для різних потреб, інклюзивність та безбар’єрність: особистий візит без бар’єрів для людей з інвалідністю, консультація, підтримка ФОП, електронне подання звітності, звернення за кордоном.

 

Обирайте зручний формат та користуйтеся ресурсами ДПС!

3,2 мільярда гривень військового збору надійшло до держбюджету від платників Черкащини

Протягом січня-листопада 2025 року внесок платників податків Черкаської області у зміцнення обороноздатності України сягнув 3,2 мільярда гривень військового збору.

Головне управління ДПС у Черкаській області висловлює вдячність усім платникам податків за сумлінне виконання своїх зобов’язань. Кожна перерахована гривня є прямим і вагомим внеском у фінансування захисту нашої держави.

4,7 млн грн транспортного податку сплатили власники елітних автівок Черкащини

За 11 місяців 2025 року власники елітних автівок сплатили до місцевих бюджетів Черкащини 4,7 млн грн транспортного податку.

За словами очільниці Головного управління ДПС у Черкаській області Тетяни Харьковської, внесок юридичних осіб становить 2,6 млн грн, а фізичних осіб – 2,1 млн грн.

Нагадаємо, платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше 5 років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року (у 2025 році така вартість становить 3 мільйони гривень).

Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25 000 грн за кожен легковий автомобіль, що є об’єктом оподаткування.

Одноразова грошова допомога «Зимова підтримка»

В Україні триває подання заявок на одноразову грошову виплату 6 500 грн у межах програми «Зимова підтримка».

На отримання допомоги мають право:

– Особи, які на 1 листопада 2025 р. є:

  • отримувачами державної допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування – на кожну дитину, яка на 1 листопада 2025 р. не досягла 18 років;
  • отримувачами державної соціальної допомоги на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їхнього числа, у тому числі з інвалідністю, які перебувають у дитячих будинках сімейного типу та прийомних сім’ях – на кожну дитину, яка на 1 листопада 2025 р. не досягла 18 років.

– Один з членів сім’ї, який на 1 листопада 2025 р. є:

  • отримувачем допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам – на кожну дитину, зареєстровану як ВПО, яка на 1 листопада 2025 р. не досягла 18 років, та особу з інвалідністю I групи з числа ВПО;
  • одиноким пенсіонером, який отримує пенсію в розмірі, що не перевищує 4-х розмірів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність,
    на 1 січня 2025 р. з урахуванням розміру надбавки на догляд відповідно
    до постанови КМУ від 16 липня 2008 р. № 654;
  • отримувачем державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям – на кожну дитину, яка на 1 листопада 2025 р. не досягла 18 років.

Розмір допомоги становить 6 500 гривень. Допомога надається отримувачам
у безготівковій формі виключно для придбання одягу, взуття та лікарських засобів.

Розмір отриманої допомоги не враховується під час обчислення сукупного доходу сім’ї для отримання всіх видів соціальної допомоги.

Заява про надання допомоги формується окремо щодо кожної дитини.

Виплата допомоги проводиться згідно зі списками осіб, які мають право на отримання такої допомоги. Отримувачам не потрібно додатково звертатися до сервісних центрів Пенсійного фонду України.

У разі неотримання протягом листопада 2025 р. допомоги отримувач може звернутися до 17 грудня 2025 р.:

– в електронній формі – через мобільний додаток Порталу Дія (Дія);

– у паперовій формі – через сервісний центр Пенсійного фонду України.

За 3 місяці роботи Офіс податкових консультантів у Черкасах надав понад 2000 консультацій

Офіс податкових консультантів у Черкасах, створений на засадах поваги, рівних можливостей та інклюзії, підбиває підсумки трьох місяців роботи.

Від початку функціонування цього сервісу понад 2000 осіб звернулись за індивідуальними та фаховими консультаціями. Така висока динаміка звернень за короткий термін підкреслює потребу черкаської громади у якісній та доступній податковій підтримці.

Офіс податкових консультантів – це більше, ніж просто консультаційний пункт. Це центр турботи та підтримки, де основний акцент робиться на спілкуванні віч-на-віч з висококваліфікованими фахівцями. Принципи роботи надзвичайно прості, але ключові: увага, повага, довіра.

Головною перевагою Офісу є те, що тут кожен підприємець, ФОП чи громадянин може отримати кваліфіковану пораду, яка допоможе зекономити час та фінансові ресурси при плануванні податкових зобов’язань.

Важливо підкреслити: усі консультації в Офісі надаються безоплатно.

Нагадаємо, Офіс податкових консультантів у Черкасах надає консультації з таких питань:

  • оподаткування фізичних та юридичних осіб;
    ● оподаткування ФОП;
    ● використання електронних сервісів та звітність;
    ● податковий аудит, перевірки та законодавство щодо РРО/ПРРО;
    ● зупинення реєстрації податкових накладних;
    ● контроль за обігом підакцизних товарів;
    ● питання погашення податкового боргу;
    ● надання кваліфікованих електронних довірчих послуг;
    ● податкові спори;
    ● трансфертне ціноутворення.

Головне управління ДПС у Черкаській області високо оцінює активність платників та запрошує всіх зацікавлених осіб і надалі користуватися послугами Офісу податкових консультантів.

Офіс податкових консультантів знаходиться за адресою: м. Черкаси, вул. Хрещатик, 235, 1 поверх (адмінбудівля ГУ ДПС у Черкаській області).

Контактний телефон: (0472) 33-92-07.

Графік роботи: з понеділка по четвер: з 08:00 до 17:00 (обідня перерва з 12:00 до 12:45), у п’ятницю: з 08:00 до 15:45 (обідня перерва з 12:00 до 12:45).

Оголошення про початок громадських обговорень: детальний план території в межах земельної ділянки по вул. Захисників України, 52

Повідомляємо про початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості щодо розробленого детального плану території в межах земельної ділянки по вул. Захисників України, 52 в м. Золотоноша та прилеглої території.

Які доходи платників ЄП третьої групи оподатковуються військовим збором?

Згідно з Податковим кодексом України платники єдиного податку третьої групи є платниками військового збору. Об’єкт оподаткування військовим збором – це доходи, визначені статтею 292 ПКУ.

Перелік платників з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства: яким критеріям треба відповідати

Щоквартально Державна податкова служба формує Перелік платників з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства та публікує його на вебпорталі ДПС. Вона зазначає, що до Переліку включаються компанії, які відповідають чітко визначеним критеріям та вимогам: належна податкова дисципліна, сумлінність та прозорість діяльності.

Відключення водопостачання: вулиця 23 Вересня та прилеглі

У зв’язку із ремонтними роботами на водонапірній башті 09 грудня буде тимчасово буде припинене водопостачання на вулиці 23 Вересня та прилеглих до неї!

Орієнтовний час виконання робіт – 08:00-16:00.

Ремонтні роботи на газопроводі

09 грудня із 08:00 до 16:00 спеціалісти філії ТОВ «Газорозподільні мережі Україна» будуть здійснювати ремонтні роботи на газопроводі високого тиску другої категорії в Золотоноші. Під час такого відповідального процесу виникає нагальна необхідність максимального обмеження споживання газу з міської мережі!

Повідомлення про намір отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря

ЗОЛОТОНІСЬКЕ РКП «РАЙТЕПЛОЕНЕРГІЯ» (код  ЄДРПОУ: 31947705; юридична та поштова адреси: 19734, Черкаська обл., Золотоніський р-н, село Нова Дмитрівка, вулиця Шевченка, 202.) Контактний номер телефону: +380668351090; Електронна пошта: zrkprte@gmail.com.

comments powered by HyperComments