Для вирішення більшості питань податкового законодавства, платники мають змогу спілкуватись з контролюючими органами дистанційно, долучившись до електронних сервісів ДПС, які дозволяють отримати необхідну інформацію, довідки, консультації, подати податкову та іншу звітність без особистих візитів до служби.
Одним із таких сервісів є Електронний кабінет. Він є захищеним, персоналізованим та безпечним електронним сервісом, який надає безконтактні способи взаємодії платників податків та ДПС з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.
За допомогою цього сервісу можливо сформувати та надіслати до органів ДПС електронні документи, зокрема податкову звітність, створити та надіслати заяви й запити щодо отримання певної інформації від ДПС (листування) тощо.
Платник може в режимі реального часу отримати доступ до особистої інформації, тобто отримати відомості про суми отриманих доходів і утриманих податків, перевірити стан поданої звітності та стан розрахунків із бюджетом.
Таким чином Електронний кабінет дає можливість платнику утриматись від особистого відвідування ЦОП і в зручний час вирішити свої питання.
Для дистанційного спілкування з податковою службою платнику податків необхідно зробити кілька дій. Тож:
- Увійдіть до приватної частини Електронного кабінету (за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua або через вебпортал ДПС). Доступ до приватної частини Електронного кабінету надається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID), за допомогою Дія Підпис або «хмарного» кваліфікованого електронного підпису.
- Зайдіть в меню «Листування з ДПС».
- Оберіть регіон, район, тип та тематику. Зазначте короткий зміст листа.
- Прикріпіть файл у форматі pdf. Зверніть увагу, що можливо додати тільки один сканований документ розміром до 5МБ.
- Натисніть «Зберегти».
- Підпишіть за допомогою КЕП.
- Натисніть «Відправити».
Інформацію стосовно отримання та реєстрації надісланого документа можна переглянути в меню «Вхідні/вихідні документи» у розділі «Вхідні».
Нагадуємо, що платники податків, які подають звітність в електронній формі, можуть здійснювати листування з контролюючими органами виключно засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України від 22 травня 2003 року №851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» та від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги».
У разі, якщо платник податків хоче здійснювати листування з контролюючими органами через Електронний кабінет, йому необхідно надіслати Заяву про бажання отримувати документи через Електронний кабінет за формою:
– J1391602 – для юридичних осіб;
– F1391602 – для фізичних осіб.
Листування контролюючих органів з платниками податків, які подали Заяву про бажання отримувати документи через Електронний кабінет, здійснюється засобами електронного зв’язку в електронній формі шляхом надсилання документа в Електронний кабінет з одночасним надсиланням платнику податків на його електронну адресу (адреси) інформації про вид документа, дату та час його надіслання в Електронний кабінет.
Також через Електронний кабінет платник податків може слідкувати за змінами в законодавстві, отримувати роз’яснення, консультації та іншу інформацію платник податків має змогу в Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі, де можна знайти «Запитання-відповіді» з роз’ясненнями податкового законодавства, «Нормативні та інформаційні документи», «Останні зміни в законодавстві», «Податковий календар».