При Міністерстві юстиції України та Головному територіальному управлінні юстиції у Черкаській області створено Комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації.
Міністерство юстиції України розглядає скарги:
- на рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав (крім випадків, коли таке право набуто на підставі рішення суду, а також коли щодо нерухомого майна наявний судовий спір);
- на проведені державним реєстратором реєстраційні дії (крім випадків, якщо такі реєстраційні дії проведено на підставі судового рішення);
- на рішення, дії або бездіяльність територіальних органів Міністерства юстиції України.
Територіальні органи Міністерства юстиції України розглядають скарги:
- на рішення (крім рішення про державну реєстрацію прав), дії або бездіяльність державного реєстратора;
- на рішення (крім рішення, згідно з яким проведено реєстраційну дію), дії
або бездіяльність державного реєстратора; - на дії або бездіяльність суб’єктів державної реєстрації.
Крок 1: Скаржник подає письмову скаргу (вимоги до оформлення скарги визначені статтею 37 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», статтею 34 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань»).
Крок 2: Комісія розглядає скарги в строк, що не перевищує 45 днів.
Крок 3: За результатами розгляду скарги Міністерство юстиції України та його територіальні органи приймають мотивоване рішення про:
1) відмову в задоволенні скарги;
2) задоволення (повне чи часткове) скарги.
Крок 4: Прийняті Комісією рішення, пов’язані із внесенням відомостей до реєстрів, виконуються не пізніше наступного дня після прийняття такого рішення.
Скаргу можна подати або надіслати до:
– Міністерства юстиції України (вул. Архітектора Городецького 13, м. Київ, 01001);
– Головного територіального управління юстиції у Черкаській області (бульвар Шевченка 185, м. Черкаси, 18001).
За консультацією звертайтеся за телефоном (0472) 33-00-27.