Особа, яка вважає, що її права у сфері державної реєстрації порушено, може оскаржити рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації до Міністерства юстиції України, його територіальних органів або до суду.
Для розгляду скарг створені постійно діючі Комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації при Міністерстві юстиції України та його територіальних органах.
Звернення до Міністерства юстиції України та його територіальних органів зі скаргою має переваги:
- простота оформлення та подачі скарги (під час складання скарги слід дотримуватися вимог, визначених частиною 5 статті 34 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», частиною 5 статті 37 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», пунктом 3 Порядку розгляду скарг у сфері державної реєстрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 № 1128);
- законодавством передбачено участь скаржника у розгляді скарги по суті (за умови якщо ним зазначено про це у скарзі);
- подання скарги не передбачає сплату будь-яких коштів;
- скарга розглядається протягом 30-ти днів (у деяких випадках строк розгляду скарги може бути продовжений до 45-ти днів).
При Головному територіальному управлінні юстиції у Черкаській області діє Комісія з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації (м. Черкаси, бульв. Шевченка, 185).
Комісія розглядає скарги на рішення (крім рішення про державну реєстрацію прав та рішення, згідно з яким проведено реєстраційну дію), дії або бездіяльність державних реєстраторів, суб’єктів державної реєстрації, які здійснюють діяльність у межах Черкаської області.