В Електронному кабінеті доступна послуга, яка дозволяє перевірити ризиковість контрагентів-платників ПДВ. Перевірка контрагента на ризиковість, допоможе уникнути можливих негативних наслідків від співпраці з ненадійними контрагентами. Зауважимо, наказом Міністерства фінансів України від 27.02.2023 № 110 внесені зміни до Порядку функціонування Електронного кабінету, що розширюють доступ платників податків до податкової інформації про їхніх контрагентів.
Цей сервіс діє з 17 березня 2023 року і надає можливість перевірити перебування контрагента в переліку ризикових платників податку. Однак, перед отриманням цієї інформації потрібна попередня згода контрагента.
Зазначена послуга в Електронному кабінеті дозволяє перевірити ризиковість контрагента шляхом перевірки його наявності в переліку ризикових платників податку. Платник може дізнатись дату включення або виключення з такого переліку, а також критерії його ризиковості.
Наведемо приклад отримання такої інформації. В Електронному кабінеті платника податку на головній сторінці в розділі «Новини» є «Інформація про бізнес-партнера в Електронному кабінеті» (від 13.04.2023).
Тут є детальна інструкція з етапами створення дозволу та перегляду інформації про ризиковість. Для отримання інформації платником надається відповідна згода. Така згода надається в розділі «Згода на передачу інформації контрагенту» меню «Згоди на передачу інформації» приватної частини Електронного кабінету та передбачає надання органом контролю відомостей про такого платника його контрагентам в обсязі, визначеному платником податку.
У режимі «Згода на передачу інформації контрагенту» меню «Згоди на передачу інформації» платнику податків необхідно:
➖ вказати код контрагента;
➖ визначити вид інформації:
✔ інформація щодо включення до / виключення з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку;
✔ заборгованість (податковий борг);
✔ нараховані грошові зобов’язання;
✔ суми сплачених податків, зборів, платежів;
✔ зупинення реєстрації ПН/РК;
✔ наявність об’єктів оподаткування;
✔ наявність ліцензій;
✔ несвоєчасно зареєстровані ПН/РК;
✔ перелік товарів згідно з УКТ ЗЕД;
✔ звітність з ТЦО;
✔ фінансовий результат до оподаткування;
✔ залишкова вартість основних засобів та нематеріальних активів;
✔ наявність експортних/імпортних операцій);
➖ надати згоду.
У меню «Інформація про бізнес-партнера» контрагенту:
➖ переглянути інформацію;
➖ сформувати витяг.
Зазначену інформацію у самостійно встановлених платником податку обсягах під час надання згоди, можна отримати в Електронному кабінеті в електронній формі, а також за необхідності у формі е-документа з печаткою органу контролю.
Ознайомитися з послугою можна тут.