Для вирішення більшості питань податкового законодавства, платники мають змогу спілкуватись з контролюючими органами дистанційно, долучившись до електронних сервісів ДПС, які дозволяють отримати необхідну інформацію, довідки, консультації, подати податкову та іншу звітність без особистих візитів до служби.

Одним із таких сервісів є Електронний кабінет. Він є захищеним, персоналізованим та безпечним електронним сервісом, який надає безконтактні способи взаємодії платників податків та ДПС з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.

За допомогою цього сервісу можливо сформувати та надіслати до органів ДПС електронні документи, зокрема податкову звітність, створити та надіслати заяви й запити щодо отримання певної інформації від ДПС (листування) тощо.

Платник може в режимі реального часу отримати доступ до особистої інформації, тобто отримати відомості про суми отриманих доходів і утриманих податків, перевірити стан поданої звітності та стан розрахунків із бюджетом.

Таким чином Електронний кабінет дає можливість платнику утриматись від особистого відвідування ЦОП і в зручний час вирішити свої питання.

Для дистанційного спілкування з податковою службою платнику податків необхідно зробити кілька дій. Тож:

  1. Увійдіть до приватної частини Електронного кабінету (за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua або через вебпортал ДПС). Доступ до приватної частини Електронного кабінету надається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID), за допомогою Дія Підпис або «хмарного» кваліфікованого електронного підпису.
  2. Зайдіть в меню «Листування з ДПС».
  3. Оберіть регіон, район, тип та тематику. Зазначте короткий зміст листа.
  4. Прикріпіть файл у форматі pdf. Зверніть увагу, що можливо додати тільки один сканований документ розміром до 5МБ.
  5. Натисніть «Зберегти».
  6. Підпишіть за допомогою КЕП.
  7. Натисніть «Відправити».

Інформацію стосовно отримання та реєстрації надісланого документа можна переглянути в меню «Вхідні/вихідні документи» у розділі «Вхідні».

Нагадуємо, що платники податків, які подають звітність в електронній формі, можуть здійснювати листування з контролюючими органами виключно засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України від 22 травня 2003 року №851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» та від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги».

У разі, якщо платник податків хоче здійснювати листування з контролюючими органами через Електронний кабінет, йому необхідно надіслати Заяву про бажання отримувати документи через Електронний кабінет за формою:

– J1391602 – для юридичних осіб;

– F1391602 – для фізичних осіб.

Листування контролюючих органів з платниками податків, які подали Заяву про бажання отримувати документи через Електронний кабінет, здійснюється засобами електронного зв’язку в електронній формі шляхом надсилання документа в Електронний кабінет з одночасним надсиланням платнику податків на його електронну адресу (адреси) інформації про вид документа, дату та час його надіслання в Електронний кабінет.

Також через Електронний кабінет платник податків може слідкувати за змінами в законодавстві, отримувати роз’яснення, консультації та іншу інформацію платник податків має змогу в Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі, де можна знайти «Запитання-відповіді» з роз’ясненнями податкового законодавства, «Нормативні та інформаційні документи», «Останні зміни в законодавстві», «Податковий календар».