З 1 грудня 2022 року усі повноваження з нарахування пільг та субсидій перейдуть до пенсійного фонду України. Золотонісців та мешканців Золотоніської громади, які вимушено переїхали на проживання до нашого міста, обслуговуватиме сервісний центр ГУ Пенсійного фонду у Черкаській області, що знаходиться на вул. Черкаська, 6.
Що важливо знати потенційним субсидіантам, яких у громаді 3576 осіб, та пільговикам? Деталі пояснюють журналісти видання Золотоноша.City.
Єдине, для цих категорій населення ніяких змін не відбулося. На опалювальний період 2022-2023 років масовий розрахунок житлової субсидії для одержувачів буде здійснено, як і зазвичай, органами соціального захисту населення в жовтні 2022 року після отримання відомостей від Державної податкової служби України та Пенсійного фонду України – про доходи осіб, від виконавців комунальних послуг – про розмір внесків/платежів, цін і тарифів на житлово-комунальні послуги.
У Міністерстві пояснюють, що оригіналом поданих документів та виплатних документів є паперова форма, що небезпечно під час бойових дій чи окупації. Опрацювання заяв на субсидії та пільги в громадах, де тривають бойові дії, чи які тимчасово окуповані, неможливе. А в тих громадах, куди переміщаються громадяни, рятуючись від безпосередньої небезпеки, процедура призначення – складна і тривала, адже при зміні місця проживання, людина має повідомити УСЗН, де перебувала на обліку, для припинення надання виплат. Потім необхідно звернутися до УСЗН за новим місцем проживання для призначення субсидії за фактичним місцем проживання. Це займає від кількох тижнів до кількох місяців, протягом яких людина залишається без виплат.
Як буде співпрацюватиме Золотоніський відділ обслуговування громадян №5 ПФУ та управління праці і соціального захисту населення, фахівці Центру надання адміністративних послуг і яка роль у цій взаємодії посадовців місцевих органів самоврядування – про це йшлося на зустрічі владців та виконавців, що відбулася 21 вересня у Золотоніській міській раді.
— Ми готові до співпраці у новому для вас і нас напрямку, – сказав перший заступник міського голови Олег Масло, звертаючись до очільників та представників названих структур. – Не виключена можливість збільшення фахівців сервісного центру, у яких додасться роботи.
— Наразі ми уповноважені налагодити комунікацію з керівництвом Золотоніської громади, – зазначили представники пенсійного фонду Марія Джулай та Людмила Луцик. – Ми вдячні за розуміння ситуації. Оскільки наша робота ще не конкретизована інструкціями міністерства, наразі ми хочемо заручитися підтримкою спеціалістів ЦНАПу, які прийматимуть документи і вноситимуть у систему «Соціальна громада».
Начальниця управління праці і соцзахисту Тетяна Лукомська поділилася досвідом співпраці із підлеглими очільниці ЦНАПу Ірини Коцар та старостами громади у підготовці справ, що вміщали пакет документів.
Екстериторіальний принцип, за яким працює відділ обслуговування громадян (сервісний центр) з початку повномасштабного вторгнення, зарекомендував себе з найкращої сторони.
До того ж, оцифрування трудових книжок, що триває вже не один рік, значно спрощує оформлення та нарахування пенсій громадянам.