У комунальному підприємстві «Золотоніський міський центр первинної медико-санітарної допомоги» апробовують видачу лікарняних листків в електронному вигляді. Про це виданню Золотоноша.City розповів заступник директора Центру Олександр Прокопчук.
− Наразі ми використовуємо паперові бланки і вчимося паралельно створювати електронні медичні висновки про непрацездатність, − каже Олександр Сергійович. – Головний недолік на даному етапі – незавершеність програми. Над нею ще працюють програмісти, щоби до 1 вересня – дати введення електронної версії – довести її до досконалості.
За словами посадовця, нині вирішуються організаційні питання, які головним чином стосуються, наприклад, військовослужбовців. Існують також технічні проблеми. До прикладу, пацієнт звертається до лікаря надвечір п’ятниці. У медика виникають труднощі з реєстрацією лікарняного, бо «зависла» програма. Зробити цю процедуру наступного дня він теж не в змозі, бо може бути вихідний.
Національна служба здоров’я України та Фонд Держстрахування налаштовані офіційно стартувати 1 вересня. Мова про відтермінування не йде. Це комплексна робота на основі електронної системи охорони здоров’я.
– У чому зручність електронних лікарняних для пацієнтів? Перш за все, у наданні медичних послуг, − каже Прокопчук. – Для хворого достатньо візиту до свого сімейного лікаря. «Сімейник» створює електронний лікарняний, про що засвідчує власним електронним підписом. Уся процедура відбувається в одному кабінеті. Пацієнту більше ні до кого не треба звертатися при оформленні такого документу. Планується, що лікар може одноосібно відкривати електронний листок непрацездатності тривалістю до 30 днів. Якщо є необхідність продовжити лікування понад цей термін, тоді рішення ухвалюють на засіданні лікарсько-консультативної комісії.
Лікар відкрив електронну програму і заніс у неї медичний висновок непрацездатності. Цей запис автоматично мають у Пенсійному фонді та фонді державного страхування, де проводять нарахування. Лікар продовжує займатися тільки медициною.
− Електронні лікарняні дисциплінують не тільки пацієнтів, а й лікарів. Типових випадків: треба чи не треба відкривати лікарняний − не буде, − впевнений заступник директора. – У нас же як буває. Пацієнт каже: «Мені не треба лікарняного», а потім через 5 днів прибігає: «Давайте, бо на роботі сказали, що треба». Відповідно до діючої з 1 вересня системи, листок непрацездатності оформлюватиметься лише день у день. У крайніх випадках − за попередньою датою. Це привчатиме до дисципліни.
А ще, як переконаний лікар, сімейники будуть відповідально, коректно вести усі записи. «Виправленому вірити» та дублікати відійдуть у минуле.
Контроль за правильним веденням електронних листків непрацездатності здійснюватиме Національна служба здоров’я. У випадку виявлення помилки при заповненні, вона надсилає претензії закладу охорони здоров’я і накладає штрафні санкції. Відшкодування за неправильно оформлений лікарняний пацієнт отримує за рахунок медика-винуватця.
Тому нині актуальним для Золотоніського міського Центру медицини є питання комп’ютеризації усіх робочих місць лікарів загальної сімейної практики.