У межах комплексу заходів «Урожай» та завдяки спільній роботі місцевих органів державної влади, громад Черкащини із сільгосппідприємствами минулого року до бюджету надійшло більше 2 млрд грн податку на доходи фізичних осіб.

Нагадаємо, в області продовжується проведення комплексу заходів «Урожай», одним із завдань якої є легалізація трудових відносин та детінізація доходів в агросекторі.

Зауважимо, згідно з Податковим кодексом України до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу фізичної особи не входять (не підлягають оподаткуванню) доходи, отримані від продажу власної сільськогосподарської продукції, вирощеної на земельних ділянках для ведення особистого селянського господарства та/або земельні частки (паї), виділені в натурі (на місцевості), сукупний розмір яких не перевищує 2 гектари.

Відповідно фізична особа, яка отримала дохід з обробітку земельних ділянок, що перевищують 2 гектари, та з яких не утримано ПДФО і військовий збір, має подати податкову декларацію про майновий стан і доходи та сплатити податкові зобов’язання у визначений законодавством термін.

У Головному управлінні ДПС у Черкаській області зазначають, що, зважаючи на значну кількість найманих працівників в агросекторі, важливим є їхнє офіційне оформлення відповідно до вимог трудового законодавства. Це є передумовою наповнення місцевих бюджетів та отримання соціальних гарантій робітниками.

Тож, ми вкотре нагадуємо: громадяни, які володіють та/або орендують земельні ділянки понад 2 гектари, а також самостійно їх обробляють чи надають послуги з обробітку, збору урожаю, зобов’язані подати до контролюючого органу Декларацію про майновий стан і доходи та сплатити до відповідних бюджетів податки. Водночас роботодавці мають дотримуватися законодавства про працю та забезпечити повноту і своєчасність сплати податків.

 

Довідково – мета комплексу заходів «Урожай»:

  • контроль за виплатою реальної заробітної плати працівникам, зайнятим у сільському господарстві на всіх етапах виробництва;
  • виявлення та легалізації праці найманих працівників;
  • недопущення нарахування та виплати доходів у вигляді дивідендів засновникам с/г підприємств (фермерських господарств) без утриманнята сплати до бюджету ПДФО та військового збору;
  • контроль за повнотою та своєчасністю виплати орендної плати орендодавцям земельнихчасток (паїв) та сплати відповіднихплатежів до бюджету;
  • контроль за повнотою нарахування і сплати мінімального податковогозобов’язання;
  • виявлення підприємств, що мають заборгованість до бюджетів усіх рівнів, заборгованість із виплати заробітної плати, а також джерел тарезервів забезпечення погашення ними зазначеної заборгованості;
  • виявлення та залучення до декларування осіб, які надають послуги як громадянам, так і суб’єктам господарювання пообробітку землі та комбайнуваннювласною сільськогосподарською технікою;
  • виявлення та залучення до декларування доходів фізичних осіб, якіпродають надлишки власно вирощеної сільськогосподарської продукціїв обсягах, що перевищують визначеніу п.п.165.1.24, 165.1 ст.165 Податкового кодексу України
  • упередження, руйнування і недопущення використання схем ухилення від сплати ПДВ по операціях із с/гпродукцією;
  • контроль за застосуванням платниками орендної плати за землю та єдиного податку 4 групи ставок податкуу законодавчо встановленому розмірі
  • виявлення та упередження випадків використання сільгоспугідь без правовстановлюючих документів та не за цільовим призначенням.