Щодо податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (роз’яснення, приклади)

Територіальними органами ДПС (станом на 01.07.2024) сформовано понад 3,2 млн податкових повідомлень-рішень по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на суму 6,6 млрд гривень.

За результатами проведеної роботи станом на 01.07.2024 до місцевих бюджетів надійшло 1,6 млрд грн податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та нежитлової нерухомості.

За об’єкти житлової нерухомості податок для фізичних осіб розраховується за площу, що перевищує для квартир  –  60 кв. метрів, житлових будинків – 120 кв. метрів, різних типів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, – 180 кв. метрів.

Базою оподаткування є загальна площа об’єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток.

Ставки податку для об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням сільської, селищної, міської ради залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об’єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує 1,5 відсотка розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. метр бази оподаткування.

Оскільки у 2024 році податок нараховується за звітний 2023 рік, то ставка податку розраховується виходячи із мінімальної заробітної плати, встановленої на 01.01.2023, яка складала 6 700 гривень (таким чином, максимальна ставка за  кв. метр не може перевищувати 100,5 грн (6 700 * 1,5  відс.).

Так, наприклад, у фізичної особи у 2023 році перебувала у власності квартира загальною площею 65 кв. метрів. Сума податку розраховується шляхом зменшення загальної площі квартири на 60 кв. метрів та множенням на ставку податку, яка складає 1,5 відсотка розміру мінімальної заробітної плати   (100,5 грн за кв. метр).

Розрахунок суми податку:

(65-60) * 100,5 = 502,5 гривні.

Довідково. За наявності у власності платника податку об’єкта (об’єктів) житлової нерухомості, у тому числі його частки, загальна площа якого перевищує 300 квадратних метрів (для квартири) та/або 500 квадратних метрів (для будинку), сума податку збільшується на 25000 гривень на рік за кожен такий об’єкт житлової нерухомості (його частку).

 

Податкові повідомлення-рішення про сплату сум податку, обчисленого згідно з нормами Податкового кодексу України, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються платнику податку до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).

Податкове зобов’язання з податку сплачується фізичними особами протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

Також платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за своєю податковою адресою для проведення звірки даних щодо:

– об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;

– розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;

– права на користування пільгою зі сплати податку;

– розміру ставки податку;

– нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів і даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема, документів на право власності, контролюючий орган за своєю податковою адресою платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

Військовий збір: від платників Черкащини до державного бюджету надійшло 470,3 млн грн

До державного бюджету за перше півріччя 2024 року від платників Черкащини надійшло 470,3 млн грн військового збору. За словами очільника Головного управління ДПС у Черкаській області Володимира Жавріда, надходження за пів року на обороноздатність країни перевищили показники аналогічного періоду минулого року на 21 млн грн. А це, зокрема, є свідченням відповідальної позиції роботодавців, які в межах легалізації зайнятості офіційно виплачують зарплатню найманим працівникам.

Володимир Жаврід висловлює вдячність бізнесу, який попри складні умови, працює, наповнюючи бюджети, а також у цілому кожному платнику – за сплату податків: «Маємо пам’ятати, що відповідально та своєчасно сплачуючи податки, ми підтримуємо обороноздатність нашої країни та її економічну стабільність. Таким чином кожен із нас закладає фундамент для майбутньої перемоги».

Спілкуйтесь з податковою без зусиль: звертайтесь на комунікаційну податкову платформу!

У Головному управлінні ДПС у Черкаській області працює формат співпраці з бізнесом – Комунікаційна податкова платформа!

Податкова служба розширила можливості для комунікацій з громадськістю і бізнес-спільнотою, аби кожен знайшов оптимальний для себе формат діалогу з податківцями.
Наша платформа – це відкритий майданчик для спілкування з лідерами думок, представниками асоціацій, професійних об’єднань, які захищають інтереси платників податків. Також ми запрошуємо до участі в роботі платформи народних обранців та членів консультативно-дорадчих й інших допоміжних органів, які представляють позицію громад та мають вплив на впровадження змін до податкового законодавства.

Пропонуємо до обговорення низку актуальних на сьогодні тем, а саме: сплата мінімального податкового зобов’язання, оподаткування благодійної допомоги, функціонування мобільного застосунку «Моя податкова», нарахування податкової знижки та ін.

 

Як працює Комунікаційна податкова платформа?

Для оперативного зв’язку з учасниками платформи створено в Головному управлінні ДПС у Черкаській області окрему електронну скриньку: ck.ikc@tax.gov.ua.

Отже, якщо ви – уповноважений представник громадського, бізнес-об’єднання або громади, депутат або член консультативно-дорадчого органу, надішліть на цю електронну скриньку свій запит або звернення, в яких необхідно викласти зміст питання, що потребує вирішення. Після отримання листа з вами оперативно зв’яжеться координатор платформи для визначення формату відповіді та дати проведення зустрічі з відповідальними особами профільних структурних підрозділів Головного управління ДПС у Черкаській області.

Тож, долучайтеся до комунікаційної податкової платформи та отримайте необхідну інформаційну підтримку.

Разом до Перемоги!

Платникам податків Черкащини за пів року відшкодували більше 700 млн грн податку на додану вартість

У січні-червні 2024 року платники Черкаської області отримали бюджетне відшкодування податку на додану вартість (ПДВ) в сумі 701,2 млн грн. У цілому протягом першого півріччя платники Черкаської області заявили до відшкодування ПДВ на розрахункові рахунки 794,9 млн грн.

Довідково:

Право на бюджетне відшкодування мають усі платники податку на додану вартість незалежно від терміну реєстрації, у яких є правомірне сформоване від’ємне значення між сумою податкового зобов’язання та сумою податкового кредиту з урахуванням норм пункту 200.4 статті 200 Податкового кодексу України (зі змінами та доповненнями) від 02.12.2010 №2755-VІ.

За пів року – 113,8 млн грн сплаченого платниками Черкащини акцизного податку

За період січня-червня нинішнього року платники податків Черкаського регіону сплатили 113,8 млн грн акцизного податку. Про це повідомляє в.о. начальника Головного управління ДПС у Черкаській області Володимир Жаврід. Він роз’яснює в розрізі надходжень.

Так, за словами керівника Головного управління, державний бюджет поповнився на 13,6 млн грн сплаченого акцизного податку з вироблених в Україні підакцизних товарів. Стосовно ж сплати акцизного податку із ввезених в Україну підакцизних товарів, то такі надходження сягають 5,5 млн грн.

«Завдяки акцизному податку поповнились і місцеві бюджети. До них упродовж першого півріччя надійшло 94,7 млн грн», – зауважив Володимир Жаврід. Він також нагадав, що на початок липня в Черкаській області зареєстровано 2 637 платників акцизного податку, поміж яких: виробники алкогольних напоїв, платники акцизного податку з пального, платники з електричної енергії та з роздрібної торгівлі підакцизних товарів.

Зміни термінів проведення документальних перевірок згідно з Податковим кодексом

Із 1 липня 2024 року терміни проведення перевірок з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування ПДВ скорочуються з 60 календарних днів до 40 календарних днів.

Збір ПДВ до державного бюджету – 371,3 млн грн

За підсумками роботи в червні 2024 року збір ПДВ до державного бюджету становить 371,3 млн грн, доведені показники доходів забезпечено на 109,9 %, додатково надійшло 33,4 млн грн.

За результатами декларування за травень 2024 року, задекларовано позитивне значення до сплати податку на додану вартість у сумі 368 млн грн.

«Е-повернення» – сервіс для спрощення процедури повернення помилково та/або надміру сплачених платежів

Головне управління ДПС у Черкаській області повідомляє, що для спрощення процедури повернення помилково та/або надміру сплачених платежів діє сервіс «Е-повернення».

Платники податків мають змогу в режимі 24/7, дистанційно подати заяву на повернення/перекидку коштів через Електронний кабінет в «три кліки».

Черкащина: сума задекларованого громадянами доходу перевищує 3,6 млрд грн

За словами в.о. начальника Головного управління ДПС у Черкаській області Володимира Жавріда, на 1 липня нинішнього року до ГУ ДПС у Черкаській області громадянами подано понад 8,6 тисяч декларацій про майновий стан і доходи за 2023 рік. Загальна сума задекларованого доходу перевищує 3 640,0 млн грн.

Кроки для отримання Витягу щодо стану розрахунків, у розрізі податків, зборів, платежів, а також єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування

Головне управління ДПС у Черкаській області звертає увагу платників, що в Електронному кабінеті платника доступне отримання Витягу щодо стану розрахунків, в розрізі податків, зборів, платежів, а також єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, починаючи з 2013 року та кожний рік окремо.

Етична поведінка держслужбовця

Від ціннісних основ державно-управлінської діяльності, етичної обґрунтованості управлінських рішень, моральних якостей державних службовців, рівня їх етичної культури залежить ступінь довіри до владних структур. Етика держслужбовця має вагому антикорупційну спрямованість.

Одним із головних факторів суспільного розвитку є довіра громадян до влади, спроможність державних службовців ефективно та етично виконувати свої посадові обов’язки.

Спілкуйтесь з податковою без зусиль: звертайтесь на комунікаційну податкову платформу!

Податкова служба розширила можливості для комунікацій з громадськістю і бізнес-спільнотою, аби кожен знайшов оптимальний для себе формат діалогу з податківцями.
Наша платформа – це відкритий майданчик для спілкування з лідерами думок, представниками асоціацій, професійних об’єднань, які захищають інтереси платників податків.

Хто є платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки?

Платниками є фізичні та юридичні особи, у тому числі нерезиденти, які є власниками житлової та/або нежитлової нерухомості.

Відповідно до п.п. 266.1.1 п. 266.1 ст. 266 Податкового кодексу України платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками житлової та/або нежитлової нерухомості.

Розрахуйте податок на нерухоме майно та землю онлайн: калькулятор ДПС

На сайті ДПС можна розрахувати суми  податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та плати за землю з фізичних осіб за допомогою двох спеціальних калькуляторів.

Калькулятори знаходяться у розділі «Калькулятор для обчислення сум податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та плати за землю з фізичних осіб»

Дотримання платником термінів для подання письмових пояснень та копій документів щодо інформації в податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в ЄРПН (ПРИКЛАДИ)

виключено норму пункту 102.9статті 102 Податкового кодексу України, та доповнено підпункт 69.9 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» положенням щодо встановлення терміну дії зупинення перебігу строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а саме до 01.08.2023.

До уваги власників і користувачів земельних ділянок усіх форм власності!

Державна податкова служба України з метою правильного застосування ставок податку і податкових пільг із земельного податку рекомендує розглянути матеріали, які розміщені на вебпорталі Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру, щодо цільового призначення земельної ділянки та перевірити коректність інформації щодо цільового призначення земель, які обліковуються у Державному земельному кадастрі, і у разі необхідності привести дані у відповідність до вимог земельного законодавства.

Матеріали розміщено за посиланням: https://land.gov.ua/derzhgeokadastr-rozyasnyuye-varianty-pryvedennya-vidomostej-pro-czilove-pryznachennya-zemelnoyi-dilyanky-u-vidpovidnist-do-diyuchogo-klasyfikatora-vydiv-czilovogo-pryznachennya-zemelnyh-dily/.

Контакт-центр ДПС інформує: оновлені правила сплати рентної плати за користування радіочастотним спектром

1 липня 2024 року набув чинності Закон України від 21 травня 2024 року № 3721-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та Закону України «Про електронні комунікації» щодо рентної плати за користування радіочастотним спектром (радіочастотним ресурсом) України» (далі – Закон № 3721), яким внесено зміни, зокрема, до ст. 254 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ (далі – Кодекс) та доповнено підрозділ 93 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу новими пунктами 3 і 4.

Змінами до Кодексу передбачено, зокрема, що:

  • платниками рентної плати за користування радіочастотним спектром (радіочастотним ресурсом) України є загальні користувачі радіочастотного спектра України, визначені законодавством про електронні комунікації та радіочастотний спектр, яким надано право користуватися радіочастотним спектром України в межах виділеної частини смуг радіочастот загального користування на підставі:

ліцензії на користування радіочастотним спектром (радіочастотним ресурсом) України;

ліцензії на мовлення з присвоєнням радіочастоти загальних користувачів у смугах радіочастот, виділених для потреб мовлення;

ліцензії на постачання послуг для потреб мовлення з присвоєнням радіочастоти загальних користувачів у смугах радіочастот, виділених для потреб мовлення;

дозволу на тимчасове мовлення з присвоєнням радіочастоти загальних користувачів у смугах радіочастот, виділених для потреб мовлення;

присвоєння радіочастоти (згідно з витягами з реєстру присвоєнь) для потреб мовлення, отриманого постачальником електронних комунікаційних мереж та/або послуг для надання послуг власнику ліцензії на мовлення;

присвоєння радіочастоти (згідно з витягами з реєстру присвоєнь) для загальних користувачів;

  • до припинення або скасування воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, ставки рентної плати за користування радіочастотним спектром (радіочастотним ресурсом) України встановлюються в розмірах, встановлених п. 3 підрозділу 93 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу (крім понижувальних коефіцієнтів, визначених п. 3 підрозділу 93 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, які застосовуються до 01 вересня 2024 року);
  • до ставок рентної плати за користування радіочастотним спектром (радіочастотним ресурсом) України, передбачених п. 3 підрозділу 93 розділу XX  «Перехідні  положення»  Кодексу  для  виду  радіозв’язку

«стільниковий радіозв’язок», для ширини смуги радіочастот, отриманої відповідно до ліцензії на користування радіочастотним спектром (радіочастотним ресурсом) України, виданої з 01 січня 2022 року на конкурсних або тендерних засадах, не застосовуються коефіцієнти, встановлені п. 3 підрозділу 93 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу.

З оновленою редакцією тексту Кодексу Ви можете ознайомитись скориставшись розділом «Нормативні та інформаційні документи» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (http://zir.tax.gov.ua).

РРО та електронний контрольно-касовий апарат: розбираємося в термінах

Що означають терміни РРО та електронний контрольно-касовий апарат?

Реєстратор розрахункових операцій (РРО) – пристрій або програмно-технічний комплекс, в якому реалізовані фіскальні функції і який призначений для реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів (наданні послуг), операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі та/або реєстрації кількості проданих товарів (наданих послуг), операцій з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів та з приймання готівки для виконання платіжних операцій.

До РРО належать: електронний контрольно-касовий апарат, електронний контрольно-касовий реєстратор, вбудований електронний контрольно-касовий реєстратор, комп’ютерно-касова система, електронний таксометр, автомат з продажу товарів (послуг) тощо.

Електронний контрольно-касовий апарат – РРО, який додатково забезпечує попереднє програмування найменування і ціни товарів (послуг) та облік їх кількості, друкування розрахункових та інших звітних документів.

У Законі України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями до електронних контрольно-касових апаратів відносяться також торговельні автомати або інше подібне устаткування, що призначене для операцій з продажу товарів (послуг) без видачі покупцю чека, іншого звітного документа за готівкові кошти чи їх замінники – жетони, картки платіжних систем або інші замінники грошей, без участі фізичної особи, яка контролює здійснення оплати таких товарів (послуг).

Зміна особистих даних – прямий обов’язок для подання до контролюючого органу заяви про внесення змін до Держреєстру фізичних осіб – платників податків

При зміні адреси реєстрації, прізвища, отриманні нового паспорта необхідно подати до контролюючого органу заяву про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків. На цьому наголосила під час вебінару в Головному управління ДПС у Черкаській області начальниця управління податкових сервісів Наталія Бойко.

Фізичні особи – платники податків зобов’язані подавати до контролюючих органів відомості про зміну даних, які вносяться до Облікової картки або Повідомлення (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і мають відмітку у паспорті), протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання Заяви за формою № 5ДР або Заяви за формою № 5ДРП відповідно та документа, що посвідчує особу (після пред’явлення повертається).

Заява може бути подана через представника за наявності документа, що посвідчує особу такого представника, та документа, що посвідчує особу довірителя, або його ксерокопії (з чітким зображенням), а також довіреності, засвідченої у нотаріальному порядку, на проведення змін до Державного реєстру (після пред’явлення повертається).

Фізичні особи подають Заяву за формою № 5ДР особисто або через представника до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання), а у разі зміни місця проживання – до контролюючого органу за новим місцем проживання або до будь-якого контролюючого органу.

Якщо Заява за формою № 5ДРП містить дані про новий паспорт фізичної особи, то така Заява подається фізичною особою особисто.

Для заповнення Заяви використовуються дані документа, що посвідчує особу, та інших документів, які підтверджують зміни таких даних.

Якщо зазначені документи видані не українською мовою, необхідно подати засвідчені в установленому законодавством порядку переклади цих документів українською мовою (після пред’явлення повертаються) та їх копії.

Внесення змін до Державного реєстру та окремого реєстру Державного реєстру здійснюється протягом трьох робочих днів з наступного дня після дня подання фізичною особою Заяви за формою № 5ДР або Заяви за формою №5ДРП до контролюючого органу.

«У Заяві за формою № 5ДР або Заяві за формою № 5ДРП в обов’язковому порядку зазначається реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією (за наявності) та номером паспорта), – пояснила пані Наталія. – Заява за формою N 5ДР стосовно малолітньої особи подається одним із батьків (усиновителем, опікуном, піклувальником) за наявності документа, що посвідчує його особу, та свідоцтва про народження дитини. Якщо зазначені документи видані не українською мовою, необхідно подати засвідчені в установленому законодавством порядку переклади цих документів українською мовою (після пред’явлення повертаються) та їх копії».

Також, за словами начальниці управління, Державною податковою службою України в Електронному кабінеті реалізовано права та обов’язки фізичних осіб, передбачені Податковим кодексом щодо подачі в електронній формі засобами електронного зв’язку Заяви за формою №5ДР.

Вхід до інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний кабінет» здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДПС. Робота в приватній частині ІТС «Електронний кабінет» здійснюється після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням електронного цифрового підпису.

У приватній частині ІТС «Електронний кабінет» в режимі «ЕК для громадян» вибирається електронна форма документа Заява про внесення змін до ДРФО Форма 5ДР» і виконується процедура «створити» документ та заповнюється інформація згідно встановленої форми.

Для приєднання до Заяви за формою №5ДР сканованих копій документів, що посвідчують особу та інших документів, які підтверджують зміни облікових даних, платнику податків необхідно використати закладку «Додатки» та обрати «Документ довільного формату», який заповнюється наступним чином:

– поля «Назва документу», «Номер документу», «Дата документу» заповнюються згідно з даними документа, що посвідчує особу або документа, який підтверджує зміни облікових даних;

– у графі 2 «Найменування файлу документу» табличної частини за допомогою кнопки «Обзор» обирається відповідна сканована копія документа.

При цьому кожен документ має буди збережено в окремому додатку (формат файлу може бути pdf/jpg із обмеженням розміру не більше 2МБ).

Для збереження сканованого документа необхідно натиснути кнопку «Зберегти». Також має місце режим редагування даних відомостей.

Платник податків підписує сформовану Заяву за формою №5ДР електронним цифровим підписом в приватній частині електронного кабінету (режим «підписати») та направляє до контролюючого органу (режим «відправити»).

Майже 14 млрд грн податків сплатили платники Черкаської області за перше півріччя 2024 року

За січень-червень 2024 року платниками Черкаської області до бюджетів усіх рівнів сплачено 13 954 млн грн податків, зборів та платежів. У порівнянні з показником січня-червня 2023 року до бюджетів спрямовано на 25,9 відс., або на 2 868 млн грн податків більше.

До державного бюджету України сплачено 7 968 млн грн, що на 25,7 відс., або на 1 631 млн грн більше показника січня-червня 2023 року.

Місцеві бюджети Черкаської області отримали 5 986 млн грн, що на 26 відс. або на 1 236 млн грн більше показника січня-червня 2023 року.

Також перераховані і спрямовані на забезпечення пенсійного страхування та виконання державних соціальних виплат 6 640 млн грн єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, що на 10 відс. або на 603 млн грн більше у порівнянні з показником січня-червня 2023 року.

comments powered by HyperComments