Під час інтерв’ю з Олександром Скічком, депутатом Верховної Ради України від 197 округу, членом Комітету з питань транспорту та інфраструктури дізналися, чому на Черкащині настільки погані дороги та які плани щодо ремонту доріг в області на 2020.

Вітаємо, Олександре. Кілька років поспіль серед областей із найгіршими дорогами «Укравтодор» називав Черкаську область. Чому наші дороги такі погані?

— Питання риторичне! Жахлива якість доріг – це проблема не останнього року. Ні для кого не є новиною, що Україна – постійний «лідер» рейтингів країн із найгіршими дорогами. Системне недофінансування та неефективне управління, яке супроводжувало дорожню галузь десятиліттями, перетворили більшість українських доріг на руїни. І я не буду заперечувати, що Черкаська область є антилідером – дороги у нашому регіоні дійсно одні з найгірших в країні. Зокрема траса Н-16 Золотоноша — Умань «прославила» область далеко за її межами, традиційно потрапляючи до рейтингу ТОП-5 найгірших доріг в Україні.

Які причини лежать в основі

 — Черкаська область була обділена фінансуванням та увагою. Наприклад, минулого року в Україні було зроблено і введено в експлуатацію біля 650 км доріг, мостів і шляхопроводів. І серед усіх регіонів Черкащина – одна з областей, де було відремонтовано найменше кілометрів і не побудовано жодного нового. І я не говорю про капітальний ремонт. Дороги на Черкащині не бачили роками навіть ямкового ремонту. Тому зараз більшість із них – непроїзні..

Коли жителі Черкаської області нарешті зможуть їздити якісними дорогами?

— Тут важливо розуміти наступне: неможливо за рік чи навіть за кілька років відновити те, що не ремонтувалося, не будувалося, не фінансувалося на достатньому рівні десятиліттями. Лише уявіть: довжина автодоріг державного значення у Черкаській області складає 1750 км. 1750 км – це майже як відстань від Черкас до пляжів Хорватії. Поза цим в області ще є дороги місцевого значення, яких у 2.5 рази більше – біля 4380 км. Тому потрібен час. У 2020 році ми поставили за мету відремонтувати рекордну кількість доріг, а відповідно цьогорічний бюджет на фінансування галузі є найбільшим за всю історію незалежної України. У 2020 році виділено 113 млрд гривень на будівництво та ремонт 6500 км автошляхів в країні (для порівняння, у минулому році бюджет передбачав у 4.5 рази менше коштів – лише 25 млрд грн). Цілі – амбітні, але цілком досяжні. Черкащина розпочала 2020 рік із наймасштабнішого за останні 30 років відновлення інфраструктури. Нарешті ми опинилися в лідерах по ремонту автошляхів: станом на кінець квітня Черкаська область вже має 8 завершених ремонтних проектів. Як член Комітету з питань транспорту та інфраструктури я постійно на зв’язку з керівництвом укравтодору та роблю максимум, аби дороги Черкаської області нарешті почали ремонтувати. Незважаючи на всі ускладнення та карантин, 2020 рік обов’язково продемонструє масштабні якісні зміни у дорожній інфраструктурі області.

Ви зауважили ремонтні проекти, які вже завершені. Що це за дороги?

—  Реалізованих проектів досить багато. Перший. Станом на сьогодні завершено ремонт автодороги Т-24-04, йдеться про ділянку від церкви у селі Ліпляве до адміністративної межі міста Канева. На цю трасу кошти не виділялися дуже багато років, стан покриття був плачевним. А в цьому році ми врешті отримали фінансування і відремонтували дорогу. Другий. Завершився ремонт дороги державного значення Т-24-03, яка проходить через Орадівку, Корсунь-Шевченківський і до села Мошни. Протягом останніх п’яти років на цю трасу не виділяли жодної копійки, навіть на утримання. У 2019 році ми здійснили ремонтні роботи вартістю 10 млн грн. Третій. Станом на початок квітня вдалося нарешті відновити центральну вулицю села Мошни, а також головну торгівельну площу, де працює місцевий продовольчий ринок. Велика перемога для маленького села. Четвертий. Дорога О 240530, яка веде від Н-08 до смт Чорнобай, де відремонтовано 4,1 км. П’ятий. Автошлях О 240501 ст. Пальмира – Чорнобай – Іркліїв. Відремонтовано 4,1 км на ділянці між Пальмирою та смт Чорнобай. Шостий. Дорога О 240515, яка веде від Драбова до Мицалівки. Тут здійснено ремонт майже 2 км полотна. Сьомий. Дорога О 240522, що проходить через Гельмязів, Чопилки і до Малинівщини. Відремонтовано 3,1 км. Восьмий. Проведено ямковий ремонт ділянки довжиною 13,6 км на дорозі Т-24-09, що йде від  траси М-03 і далі через Драбів до Золотоноші. Дорожнє покриття тут не ремонтувалося протягом останніх шести років. Жителі Драбова були практично відрізані від Черкаської області. Питання ремонту цієї дороги я неодноразово піднімав на Комітеті з питань транспорту та інфраструктури. І завдяки наполегливості та нашій спільній роботі з обласної службою автомобільних доріг ми отримали позитивне рішення. Станом на середину квітня здійснено 12 000 квадратних метрів ямкового ремонту.

Чому саме ямковий ремонт? Адже такий підхід не вирішує проблеми якості доріг на тривалий час?

—  Так, ми чудово розуміємо, що ямковий ремонт – це тимчасове рішення. Але таким чином ми повертаємо дорогам проїзний стан, шукаючи можливості для більших інвестицій у дорожню галузь. Враховуючи критичний стан доріг та з огляду на ситуації, коли жителі практично відрізані від інших населених пунктів, ямковий ремонт – це рішення, яке дозволить покращити умови пересування для жителів області вже «сьогодні», і дасть нам час та можливість для пошуків стратегічних та ефективних рішень, які забезпечать розбудову якісних доріг «завтра».

Чи побачить Черкащина у цьому році масштабні ремонти, а не лише ямкові?

—  Звичайно! Навіть більше: уже може побачити і переконатися, що «велике будівництво» триває. ТОП-3 ремонтні проекти Черкащини у 2020 році №1. На автодорозі Н-08, яка веде до Києва (Бориспіль), розпочалися роботи з капітального ремонту ділянки у Черкаській області. Цього року буде відремонтовано та введено в експлуатацію 10,7 км дорожнього покриття – від повороту на Канів у с. Софіївка до с. Піщане Золотоніського району. Також планується провести капітальний ремонт 11,2 км автодороги Н-08 у районі Піщаного. Вартість цих двох проектів біля 800 млн грн. Капітальний ремонт автошляхів на Черкащині не відбувався дуже давно, а якщо бути точним, то це перше капітальне відновлення дороги за останні 12 років. Більше того, на трасі Н-08 на відрізку від 109-го до 120-го розпочато реконструкцію дороги. Масштаби проекту вражають. Він передбачає розширення дороги, ремонт штучних споруд, поновлення системи водовідведення, реконструкцію трьох розв’язок та влаштування освітлення. Це означає, що дорогу Черкаси-Київ у вересні ви не впізнаєте. Третина робіт на цьому об’єкті вже виконана. №2. Великим інфраструктурним проектом є поточний середній ремонт регіональної дороги Р-10. У 2020 році буде реалізовано масштабний проект з відновлення дороги вартістю 250 млн грн, який відбуватиметься на території двох районів – Канівського та Черкаського. Роботи уже розпочато. На кінець квітня у Мошнах роботи були виконані на 70%, а в Софіївці – на 40%. Також до кінця 2020 року відновлення дорожнього полотна відбудеться у межах сіл Березняки і Будище. Усього проект передбачає виконати поточний середній ремонт 20 кілометрів дороги Р-10. Говорячи людською мовою – це капітальний ремонт дороги Черкаси – Канів. №3. Середній ремонт автошляху Н-02, який проходить через Кременець, Білу Церкву, Канів і до Софіївки. Дорога є дуже важливою, адже виконує роль Канівської об’їзної. У планах – відремонтувати 4 км траси Н-02.

Чи є питання доріг пріоритетним для вас?

— Відновлення доріг – питання високої пріоритетності. Адже ми говоримо не лише про комфортне пересування, мова йде про соціальні та економічні вигоди для країни, про життя та здоров’я людей. Моє завдання як мажоритарника забезпечити максимум можливостей для вирішення проблем регіону. Але хочу наголосити, що це стосується не лише доріг і не лише 197-го округу. Я намагаюся відстоювати інтереси всієї області і не ділити Черкащину на округи, коли йдеться про проблеми людей та їх вирішення. 2020 рік було оголошено роком «великого будівництва» в Україні. Оновлені дороги з’єднають цілі райони, сполучать між собою багато сіл та міст. І я маю надію, що це стане одним із поштовхів для економіки округу та активізації життя в його населених пунктах.